שופיפי, או Shopify באנגלית היא מערכת לבניית חנויות מסחר אלקטרוני, בקיצור, אי-קומרס.
בזמן האחרון כמו כל טרנד, כולם מדברים על שופיפיי. אז האם הטרנד הזה שווה? והאם את האתר הבא שלכם תבנו בשופיפיי.
התשובה היא – תלוי.
המודל של החברה מבוסס על תשלום דמי מנויי חודשיים ובנוסף עמלה מכל עסקה.
למה להשתמש בשופיפיי?
קודם כל, כי היא מערכת שנולדה להיות מערכת למסחר,נולדה להיות חנות אונליין, בלי טריקים בלי שטיקים.
מכיוון שהמערכת מאוחסנת בשרתים של שופיפי ואין צורך לרכוש אחסון בנוסף(כמו בוורדפרס) אז אפשר לישון בשקט, האתר לא ייפול אם יהיה טיפה עומס, כי מי אנחנו הקטנים בישראל שנזיז לשרתים שלהם.
מה החלופה? מי המתחרה הגדול?
המתחרה הישירה, או שיש שיגידו שלא ישירה היא וורדפרס. מערכת וורדפרס עליה נדבר בהמשך בהרחבה, היא מערכת קוד פתוח, שנולדה במקור להיות בלוג, אך באמצעות מספר תוספים הפכה להיות חנות פשוטה, זולה ונגישה לכל משתמש ולכל כיס.
למעשה אם נקביל את זה לשוק הרכב (נשמע לא קשור אני יודע אבל יעזור לכם להבין) אז שופיפיי זה לעשות ליסינג על הרכב ואילו ורדפרס זה לקנות אותו.
בוורדפרס לא נשלם תשלום חודשי לוורדפרס, ובטח שלא אחוז מעסקה.
אז נשאלת השאלה, בכל זאת למה ללכת על שופיפיי? מבחינה מקצועית שופיפי יותר קלה ונוחה למנהל האתר, המערכת מכילה כבר בילד-אין המון פיצ׳רים שבוורדפרס לא כלולים ובמקרה הטוב יהיה צורך לרכוש תוספים, שיבצעו את הפעולות האלו.
בנוסף בשופיפי, לא נזדקק לעדכון תוספים תקופתי, אין פרצות אבטחה והכי חשוב, אין את הפחד הקטן הזה כשעושים עדכון גרסאות לאתר/תוספים/תבנית – שהאתר ייפול (כל בעל אתר וורדפרס יודע על מה אני מדבר).